بشور
بشور
نکات مهم در خرید فرش

نکات مهم در خرید فرش

در خرید فرش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

فرش یکی از لوازم مهم منزل است که باید در خرید آن نهایت دقت را داشته باشید. خرید فرش با نیازها و دلایل مختلفی انجام می شود و افراد با هر سلیقه ای می توانند فرش و قالی مورد نیاز منزل خود را در انواع طرح، رنگ، سایز و جنس مختلف تهیه کنند. خرید فرش یکی از الزامات مهم و اساسی در دکوراسیون منزل است که باید علاوه بر توجه به زیبایی های ظاهری آن به نکات مهمی نیز توجه نمایید تا همواره فرش با کیفیت، متناسب با دکوراسیون داخلی منزل و با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

خرید فرش با سلیقه و دلخواه شما انجام می شود و با توجه به تنوع فرش و قالی در بازارهای داخلی و خارجی شما می توانید هر طرح و مدلی که متناسب با با دیزاین داخلی منزلتان طراحی شده را خریداری نمایید؛ اما توجه داشته باشید که خرید فرش تنها به سلیقه شما بستگی ندارد و شما برای آنکه بتوانید همواره بهترین و با کیفیت ترین قالی را داشته باشید، باید حتما به نظر کارشناسان فرش توجه نموده یا با اطلاعات کاملی در زمینه کیفیت انواع فرش، بهترین کالا را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

نکات مهم در خرید فرش

کارشناسان فرش و فروشندگان آن می توانند با اطلاعات دقیقی که در این زمینه دارند، شما را در خرید راهنمایی کنند. آن ها همواره با مطالعات دقیق و تجربه خود می توانند بهترین نکات را در زمان خرید به شما یادآور شوند تا شما با آگاهی بیشتری بهترین فرش را برای خرید انتخاب کنید. همچنین علاوه بر مشورت با صاحب نظران و کارشناسان در این زمینه، نکات زیادی نیز در خصوص خرید فرش وجود دارد که شما می توانید آن ها را با چند جستجوی ساده بررسی نمایید و بر اساس آن ها خرید خود را انجام دهید. به همین منظور در ادامه شما را با چند نکته کاربردی و مهم آشنا می کنیم تا در زمان خرید فرش سردرگمی کمتری داشته باشید.

1  نکات مهم در خرید فرش

نکات مهم و کاربردی در زمان خرید فرش

توجه به نکات مهم و کاربردی که از نظر کارشناسان و صاحب نظران صنعت فرش و قالی آن ها را تحت عنوان راهنمای جامع خرید فرش معرفی می کنند، بهترین راهکار برای خرید انواع فرش می باشد. دسترسی به کارشناسان فرش برای همه افراد چندان راحت نیست و همچنین فروشندگان با پیشنهادهای وسوسه انگیز می توانند شما را به اشتباه بیاندازند. بنابراین شناخت نکات کاربردی در این زمینه می تواند بیش از هر چیزی به شما در خرید انواع فرش کمک نمایند.

نکات مهم در خرید فرش را معمولا در چند دسته کلی تقسیم بندی می کنند تا در هنگام خرید بررسی مشخصات مختلف فرش برای خریدار راحت تر باشد. در این بخش سعی داریم شما را با انواع نکات مهم و کلیدی در زمینه خرید انواع فرش دستباف و ماشینی آشنا سازیم، به همین منظور در ادامه تمامی نکات مهم و کلیدی را مفصلا معرفی می کنیم:

  • ابعاد و اندازه فرش:

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید به آن توجه نمایید، ابعاد و اندازه فرش می باشد که بیشتر منظور ما از این کار بررسی تقارن فرش است. ابعاد و اندازه فرش های دستباف با توجه به ظرافت این فرش  دست ساز بود آن، همواره با اختلافات جزئی محاسبه می شود، یعنی ممکن است در بررسی ابعاد این فرش کمی اختلاف در طول و عرض آن وجود داشته باشد؛ اما فرش های ماشینی از نظر اندازه چنین نیستند و همواره طول و عرض یکنواختی دارند.

یکی از مهم ترین دلایلی که باید ابعاد فرش را محاسبه کنید، بررسی تقارن فرش است که برای این منظور دو لبه فرش را روی هم قرار داده و طرح مرکزی را از نظر تقارن بررسی می کنید. تقارن فرش در زیبایی ظاهری فرش نقش مهمی دارد، پس حتما این مسئله را با ابزار و شیوه های مناسب در زمان خرید بررسی کنید.

نکات مهم در خرید فرش

  • از زوایای مختلف طرح و رنگ فرش را مشاهده کنید:

زاویه تابش نور ممکن است روی رنگ و نقش فرش موثر باشد و تغییراتی را در هنگام مشاهده فرش نشان دهد. بنابراین اگر به دنبال رنگ و طرح به خصوصی هستید، حتما فرش را از زوایای مختلف بررسی کنید یا آن را زیر نور لامپ های مختلف بررسی نموده و سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2 بررسی طرح و رنگ فرش

  • کیفیت پرزهای فرش:

پرزهای فرش در دوام و ماندگاری آن نقش بسزایی دارند. بنابراین در هنگام خرید علاوه بر نوع بافت، حتما به پرزهای فرش نیز توجه داشته باشید. پرزهای نرم دوام کمتری نسبت به پرزهای ضخیم دارند و گرد و خاک بیشتری را به خود جذب می کنند، از این رو در هنگام خرید حتما به پرزهای فرش توجه داشته باشید تا همواره بهترین کیفیت را انتخاب کنید.

  • تراکم و کوبیدگی فرش را از پشت آن بررسی کنید:

بررسی تراکم و کوبیدگی فرش یکی از مهم ترین نکاتی است که در زمان خرید فرش باید بدان توجه داشته باشید. تراکم فرش از جمله مهم ترین عوامل در کیفیت فرش است که با ابزارهای مناسب اندازه گیری می شود؛ اما شما در هنگام خرید می توانید با شمارش گره ها از پشت فرش این کار را به راحتی انجام داده و تراکم و کوبیدگی فرش را به منظور انتخاب با کیفیت ترین کالا بررسی کنید.

  • بررسی پوسیدگی و رفوشدگی فرش:

اگر فرش دستباف قیمتی و قدیمی می خرید، حتما آن را از نظر میزان پوسیدگی یا رفوشدگی بررسی کنید و برای این منظور می توانید از کارشناسان خبره و با تجربه کمک بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند؛ اما اگر خودتان می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید کیفیت و ضخامت پرزهای فرش را بررسی نمایید یا شکستگی ها و تاخوردگی ها را به منظور بررسی پوسیدگی های فرش مشاهده کنید.

نکات مهم در خرید فرش

3  رفوشدگی و پوسیدگی فرش

  • خرید از فروشندگان و تولیدکنندگان معتبر:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدان توجه داشته باشید، خرید فرش از فروشندگان معتبر می باشد. شما می توانید فرش مورد نظر خود را از هر تولیدکننده یا فروشنده ای خریداری کنید؛ اما فراموش نکنید که تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر کالای خود را با ضمانت ارائه می کنند و شما با این ضمانت نامه می توانید با اطمینان خاطر بیشتری انواع فرش را با قیمت های مناسب خریداری کنید که البته علاوه بر ضمانت نامه می توانید از خدمات پس از فروش نیز در خصوص شستشو، نگهداری، رفوگری و … بهره مند شوید.

نکات مهم در خرید فرش

نکات گوناگونی در خصوص خرید انواع فرش دستباف و ماشینی وجود دارد که شما می توانید با سلیقه و نیاز خود مطابق با این نکات بهترین و با کیفیت ترین فرش را برای منزل خود خریداری کنید؛ اما توجه داشته باشید که مشورت با کارشناسان، فروشندگان و صاحب نظران این حوزه نیز می تواند کمک شایانی در انتخاب بهترین و با کیفیت ترین فرش برای شما باشد.

4  خرید فرش از فروشندگان معتبر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده تمامی قالیشویی های کشور بر اساس محله با اطلاعات کامل تماس در پلتفرم بشور
اپلیکیشن بشور را نصب کنید...
دانلود مستقیم
دانلود از کافه بازار
یا