بشور
بشور
فرش مدرن و انواع آن

فرش مدرن و انواع آن

فرش مدرن یا سنتی مسئله این است!

با تغییراتی که توسط تکنولوژی و پیشرفت لوازم رفاهی در زندگی انسان ایجاد شده، به تدریج روی سلیقه و انتخاب وی نیز موثر واقع شده است و این تغییر به شکلی است که انسان امروز کمتر به سراغ طراحی ها و دکورهای کلاسیک و سنتی می رود و بیشتر تمایل دارد از طراحی های مدرن و نوین در بخش های مختلف محیط زندگی خود استفاده کند. فرش مدرن نیز از جمله انتخاب های انسان امروز است که به تدریج و با تغییر بافت فرش های قدیمی و سنتی به بازار عرضه شد.

در صنعت فرش چنین به نظر می رسد که فرش دستباف انتخاب تمامی افراد می باشد، یعنی هر فرد اگر حق انتخاب داشته باشد، در وهله اول حتما فرش دستباف را انتخاب می کند که البته با توجه به ظرافت و خلاقیت به کار رفته در این شاهکار هنری قطعا فرش دستباف جزء مهم ترین و پرطرفدارترین صنایع دستی جهان شناخته می شود؛ اما با توجه به علایق و سلیقه های متفاوت افراد، ممکن است در برخی مواقع با افرادی مواجه شوید که اصلا فرش دستباف را دوست نداشته باشند!

بنابراین همه افراد در وهله اول فرش دستباف را انتخاب نمی کنند و قطعا کسانی هستند که فرش ماشینی یا فرش های مدرن را برای دیزاین داخلی منزل خود انتخاب کنند. انتخاب فرش همواره با توجه به سلیقه افراد انجام می شود و هیچ کس فرشی را که مطابق با سلیقه و دلخواهش نباشد، انتخاب نمی کند؛ اما آنچه امروزه موجب شده طرفداران فرش دستباف نیز به سمت فرش های مدرن جذب شوند، تغییراتی است که در سبک زندگی و معماری های داخلی ساختمان ها ایجاد شده است.

فرش مدرن و انواع آن

1  فرش مدرن و سنتی

شما هر نوع فرشی را که می خواهید خریداری کنید، در ابتدا به رنگ و نقش آن توجه می کنید تا همواره متناسب با محیط منزل و هماهنگ با سایر لوازم باشد. بنابراین در محیطی که از دکوراسیون مدرن استفاده شده، نمی توانید از فرش دستباف قدیمی استفاده کنید و قطعا این انتخاب برخلاف قواعد و اصول معماری داخلی است؛ اما در دیزاین های کلاسیک به راحتی می توانید انواع فرش سنتی و دستباف را با دکور داخلی منزل هماهنگ کنید. بدین ترتیب انتخاب هر نوع فرش در گام اول به نوع دیزاین و دکور داخلی منزل شما بستگی دارد و این رقابت که در بازار بر سر فرش مدرن و فرش دستباف به وجود آمده، تنها به دلیل تغییراتی است که در سبک زندگی انسان و سلیقه وی به وجود آمده است.

معرفی فرش مدرن

فرش مدرن که با تغییرات به وجود آمده در سبک زندگی و سلیقه انسان به بازار عرضه شد، معمولا با قیمت های مناسب تری نیز در بازار به فروش می رسد و از نظر کیفیت نیز در بالاترین درجه های کیفیتی فرش قرار دارد. این فرش توسط دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص طراحی و تولید می شود و از این رو با تنوع بسیار بالایی در بازار وجود دارد، به شکلی که شما می توانید انواع این نوع فرش را با دکور منزل خود هماهنگ کنید.

فرش مدرن از الیاف اکریلیک هیت ست فرش، پلی‌استر و بی ‌سی ‌اف تهیه می شود و معمولا طول رج ها و تار و پود این فرش را با اندازه های مختلفی انتخاب می کنند، به طوری که انواع این فرش در ضخامت های متفاوت و پوشش های نرم قابل استفاده می باشد؛ اما در حالت کلی طول الیاف این فرش با اندازه های بلندتری نسبت به سایر فرش های دستباف و ماشینی انتخاب می شود و از این نظر تفاوت های زیادی بین این فرش ها وجود دارد.

فرش مدرن بیشتر به منظور هماهنگی دیزاین داخلی منزل ها در عصر حاضر طراحی شدند؛ اما با توجه به آنکه ماشین آلات مخصوصی در تولید این فرش ها به کار برده می شود، عموما فرش های مدرن با هر دیزاین و دکوری هماهنگ هستند. بنابراین اگر به دنبال یک فرش خوب و با کیفیت هستید و رنگ خاصی مد نظر دارید، فرش مدرن بهترین انتخاب برای شما می باشد. همچنین این فرش را در بازار همچون فرش های دستباف و ماشینی می توانید در انواع مختلفی بیابید که در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

فرش مدرن و انواع آن

2  فرش مدرن

معرفی انواع فرش های مدرن

فرش مدرن را همچون فرش های دستباف بر اساس نوع بافت، کاربرد، طرح و رنگ، سبک، جنس مواد اولیه و محل تولید به انواع مختلفی دسته بندی می کنند که به منظور آشنایی بیشتر با انواع این مدل فرش بهتر است با انواع آن آشنا باشید:

  • فرش شگی:

یکی از پرطرفدارترین مدل های فرش مدرن، فرش شگی می باشد که در الیاف بلند طراحی شده و از نظر پوشش بسیار نرم تر از سایر مدل ها می باشد، از این رو از فرش شگی در اتاق خواب ها بیشتر از سایر اماکن استفاده می کنند. تار و پود این فرش با پرزهای بلند انتخاب می شود و به همین دلیل آلودگی را سریع تر به خود جذب می کنند که این موضوع از جمله معایب استفاده از این فرش می باشد که با استفاده از فرش شگی در محیط های کم رفت و آمد تا حدودی می توان این موضوع را کنترل کرد.

فرش مدرن و انواع آن

  • فرش فریز:

فرش فریز بسیار شبیه فرش های گلیم می باشد و از نظر مقاومت بسیار مستحکم تر از سایر مدل ها است. این فرش برخلاف سایر فرش های دستباف و ماشینی پرز نمی دهد و لذا با خیال راحت می توانید از آن در محیط های پر رفت و آمد مثل راهروها استفاده کنید. همچنین این فرش قابلیت شستشوی بالایی دارد.

3  انواع طرح فرش مدرن

  • فرش شنل:

این فرش را تحت عنوان فرش سه بعدی نیز در بازار معرفی می کنند و علت این انتخاب نقش های برجسته روی فرش می باشد که با طراحی و کیفیت خاصی روی فرش نقش بسته است. تنوع رنگ و طرح در این فرش بسیار بالا و از مزیت های فوق العاده این فرش می توان به پوشش نرم و قابلیت بالای شستشوی آن اشاره کرد.

فرش مدرن و انواع آن

  • فرش کودک:

با طراحی فرش های مدرن امروزه فرش های فانتزی با طراحی های کودکانه تحت عنوان فرش کودک به بازار عرضه می شوند و با توجه به آنکه درصد آلودگی در اتاق کودک افزایش یافته و شرایط نگهداری فرش در این محیط دشوارتر است، کیفیت فرش کودک متناسب با نیازهای محیط اتاق کودک انتخاب شده و بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

4  انواع فرش مدرن

فرش مدرن را با تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی و همچنین بر اساس محل ساخت و تولید آن می توانید در بازار بیابید. بنابراین در هنگام خرید حتما با یک کارشناس مشورت کنید تا با راهنمایی و آگاهی بیشتری فرش مورد نظر خود را با کیفیت بالا و در قیمت مناسب خریداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده تمامی قالیشویی های کشور بر اساس محله با اطلاعات کامل تماس در پلتفرم بشور
اپلیکیشن بشور را نصب کنید...
دانلود مستقیم
دانلود از کافه بازار
یا