بشور
بشور
درمان بی خوابی به روش سنتی

درمان بی خوابی به روش سنتی

درمان بی خوابی به روش سنتی

بی خوابی را می‌توان به عنوان یک اختلال در خواب مطرح کرد که در آن فرد نمی تواند به آسانی به خواب برود. بی خوابی می تواند باعث خستگی روزانه و بی حالی شود. همچنین بی ثباتی عاطفی و سرگیجه نیز می‌تواند از جمله مشکلاتی باشد که بی خوابی برای انسان پدید می‌آورد. در این بخش می خواهیم شما را با درمان بی خوابی آشنا کنیم چرا که این مشکل در صورت عدم درمان ممکن است برای فرد و اطرافیان او دردسر ساز شود.

درمان بی خوابی از کجا آغاز می شود؟

نکته ای که در این بخش باید به آن دقت کنید این است که درمان بی خوابی را باید از کجا آغاز کنید؟ اولین نکته‌ای که باید در درمان بیخوابی به آن دقت کنید این است که علت بی خوابی چیست. همچنین بی خوابی به انواع مختلفی نیز تقسیم بندی می شود. بی خوابی موقت که برای چندین روز طول خواهد کشید را میتوانید با درمان های خانگی به آسانی برطرف کنید.

نوع دوم بی‌خوابی که کوتاه مدت است ممکن است بین دو یا سه هفته طول بکشد. نوع سوم بی خوابی که به آن بی خوابی مزمن گفته می‌شود معمولا بیشتر از یک ماه به طول می انجامد و ممکن است که برای فرد بسیار آزاردهنده باشد. افراد مبتلا به اختلال در خواب ممکن است که مشکلاتی نظیر بیدار ماندن در رختخواب در شب را تجربه کنند. ناتوانی در خواب به علت خستگی و همچنین عدم احساس طراوت و شادابی بعد از خوابیدن نیز ممکن است از جمله مشکلات بی خوابی باشد.

درمان بی خوابی به روش سنتی

از جمله دیگر علت های بی خوابی را میتوان گرسنه به رختخواب رفتن، سیگار کشیدن مداوم و خوردن بیش از حد کافئین نام برد. همچنین استرس و اضطراب نیز می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نخستین درمان بی خوابی

شما می توانید بی خوابی را به روش‌های سنتی درمان کنید. نخستین درمان برای بی خوابی می تواند خوردن یک لیوان شیر ولرم قبل از خوابیدن باشد. شیر به شما کمک می کند که راحت تر بخوابید و همچنین به دلیل داشتن اسید آمینه تریپتوفان می تواند تولید سروتونین را تحریک کند که در نهایت خوابی آرام را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما همچنین می توانید عسل را در شیر مخلوط کرده و همراه با کمی پودر دارچین به صورت یک خمیر در آورده و انگشت خود را با آن ماساژ دهید که باز هم به خواب آرام شما کمک خواهد کرد.

روش دوم برای درمان بی خوابی دانه های کنجد است. همانطور که می‌دانید کنجد منبع غنی از مواد معدنی، کلسیم و همچنین ویتامین ب است. شما می‌توانید دانه‌های کنجد را با خشخاش مخلوط نموده و همراه با کمی پودر نارگیل و آب به صورت خمیر در بیاورید. همچنین می توانید از زیره سبز و زرد چوبه نیز استفاده کنید. برای اثربخشی بهتر می توانید این مخلوط را با شیر و عسل میل کنید.

جوز هندی و درمان بی خوابی

یکی دیگر از راههای درمان بی خوابی به روش سنتی استفاده از جوز هندی است. جوز هندی عملا بی خوابی را به طور کامل درمان خواهد. جوز هندی دارای  میریستیکین است که به عنوان یک آرامبخش طبیعی عمل می کند. شما می‌توانید جوز هندی را با یک قاشق از آب انگور مخلوط کرده و ۳ بار در روز مصرف کنید. دقت داشته باشید که به جز درمان بی خوابی جوز هندی مشکل افسردگی را نیز حل خواهد کرد. شما با افزودن مقداری جوز هندی به شیر می توانید هم مشکل بی‌خوابی خود را برطرف کنید و هم اینکه از افسردگی و سوء هاضمه به دور باشید. دقت داشته باشید که جوز هندی را بیش از حد مصرف نکنید چرا که باعث توهم و همچنین دیگر آشفتگی های روانی خواهد شد.

درمان بی خوابی به روش سنتی

دمنوش بنوشید!

شما همچنین می توانید برای درمان بی خوابی از چای سبز استفاده کنید. چای سبز در مبارزه با استرس و تنش به فرد کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید چای سبز را برای بی خوابی میل کنید بهتر است که یک تا ۲ ساعت قبل از خواب یک فنجان از آن را بنوشید. شما همچنین می توانید از دم کرده بابونه برای درمان بی خوابی استفاده کنید.

در بین انواع دمنوش ها شما می توانید از چای زیره سبز نیز استفاده کنید. برای این کار یک قاشق زیره سبز را در حدود ۵ ثانیه روی حرارت قرار دهید. سپس یک فنجان آب به آن اضافه کنید و زمانی که به نقطه جوش رسید آن را از روی گرما بردارید و یک درپوش روی آن قرار دهید. این ترکیب را ۵ دقیقه نگه دارید و سپس قبل از خواب بنوشید.

موز بخورید!

میوه هایی مانند موز که دارای مقادیر زیادی ملاتونین هستند نیز به عنوان شل کننده بدن عمل خواهند کرد. . همچنین مقادیر بالای کربوهیدرات در موز باعث می شود که شما احساس خواب‌آلودگی داشته باشید. شما می توانید قبل از خواب یک عدد موز بخورید و خوابی آسان و راحت داشته باشید. همچنین ترکیب موز له شده و دانه های زیره سبز را می توانید بعد از شام میل کنید و  آسانتر به خواب بروید. همچنین ترکیب موز با نان و کره بادام زمینی نیز به شما در خوابیدن کمک خواهد کرد.

درمان بی خوابی به روش سنتی

درمان بی خوابی و حمام آب گرم

یکی دیگر از راهکارهایی که به شما در درمان ‌طبیعی بی خوابی کمک خواهد کرد دوش آب گرم است. بدین منظور قبل از خوابیدن دوش آب ولرم و یا گرم بگیرید و سپس اقدام به خوابیدن کنید. حمام با چند قطره روغن بابونه، لیمو و رزماری به شما کمک خواهد کرد که بدن خود را برای خواب آماده و آرام کنید.

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که هرگونه درمان بی خوابی ممکن است برای شما مفید نباشد. همانطور که در بخش اول به آن اشاره کردیم بهتر است که شما در مرحله نخست بی‌خوابی خود را درجه بندی کرده و بدانید که به کدام یک از انواع بی‌خوابی دچار شده اید. انواع موقت بی خوابی را میتوانید با درمان های خانگی و سنتی به آسانی درمان کنید. این در حالی است که برای بی خوابی های شدید بهتر است که به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید و از خوددرمانی در این زمینه بپرهیزید چرا که ممکن است برای شما مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

جهت دریافت مشاوره به سایت خواب راحت به نشانی http://khaaberahat.com مراجعه نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده تمامی قالیشویی های کشور بر اساس محله با اطلاعات کامل تماس در پلتفرم بشور
اپلیکیشن بشور را نصب کنید...
دانلود مستقیم
دانلود از کافه بازار
یا